My sweeeties

Tänkte jag skulle skriva ett inlägg
om hästarna och så kommer det lite
bilder från nårgra år sedan och framåt.


Robin Hood


I hagen för kanske 2 år sedan eller något.


Robin hood, eller Robin som han kallas (har många smeknamn, älskling, busepojken,
mammas beebis, nussen, pluttis oach massa mer) kärt barn har många namn. Eller?

Robin är f.99
e. Lubbert V (friser)  
u. Mirabella  morfar. Chester RW (welsh sek.B)

Jag köpte Robin år 2005 från Rose-marie Gustavsson i Karlskoga.
Skulle egentligen provrida en c.ponny men den va hur tråkig som helst,
så skulle vi bara prova Robin för de tyckte RM, var verkligen inte tänkt att
vi skulle köpa en D-ponny och inte i den prisklassen. Men han var en gud att
rida... Herregud, jag blev helt kär, det var verkligen min häst!
så vi köpt honom. Vi har tävlat upp till LA dressyr och hoppning och var med
på DM förra året (hoppning) vilket också var våran LA (110) debut.
Där fick vi nöja oss med en 7e plats, men jag var verkligen nöjd
eftersom att det var debut. Men allt har inte varit så lätt genom åren
eftersom att han är ganska stor för att vara ponny (eftersom han är så reslig)
så jag har ju fått hört mycket, oj ska den lilla tjejen rida på den stora hästen,
gud hennes mamma borde rida den, hon kommer aldrig klara av den där..
BlaBlaBla.. det är ju inte så roligt när man redan har komplex för sin längd..
ja va ju äldre än jag såg ut! Nu är jag ju 17 år och 152 och kommer troligtvis
inte bli längre. Robin är i alla fall värdens mest charmigaste häst.
Han bär runt på hinkar så fort man inte ser, badar i vattentunnan i hagen på
sommaren, knyter upp knutarna om man binder upp honom och blir otroligt sur
när han river. Åh min älskligs plutt äsger jag bara <3

Tänkte lägga upp lite bilder med ca år..











Azora







Azora, f.04
e. Akribori (som har bla Calypso & landgraf i stammen)
u. My nine (som har bla Bold Irish xx & Urbino)

Azora har även hon många smeknamn som, pluttan, pluttis älskling, tjejen,
snutti, nussan och massa andra..
Hon är uppfödd på våran gård, så hon är ganska speciell för oss
efterom vi har varit med enda sen hon ploppade ut lixom..
Jag har i princip gjort allt jobb själv (mycket hjälp av annel)
men det är jag som har ridit. Hon åkte på "inridning" i 3 veckor.
med då var hon redan insutten, sadel och tränsvan, bara det att jag
ville att någon med kunskap skulle ta första steget med ridning
då Anneli skadade sig rejält på en unghäst, så vi tyckt att det var
bäst så. Där lärde hon sig skritta trava och galoppera med ryttare.
Efter det är det bara jag som har ridit henne. Hon har haft lite otur med
sig så hon ligger lite efter i utbildningen... Men bara småsaker som en
hovbuld här och där, för hon är så känligt om hon tappar en sko eller så.
Hon fick en rejäl hovböld som dålde sig, så då fick hon mini opereras
i hoven för att den satt högre upp mot kronranden. Det tar ju nästan 1 år
för hen hov att växa ut (hon fick som en klöv efter operationen)
Men nu är vi i fullt gång och tränar både dressyr och hoppning.
Vi har startat 2 klubbtävlingar som har gått super 50, 70 och 90 cm
Men det är en dam med MYCKET egen vilja och humör. Hon vet
vad hon vill och kämpar in i det sista. Hon är även väldigt personlig
för hon "väljer" ut vilka hon tycker om och inte. Men jag tror att en dag kommer
hon bli en kanon tävligshäst för hon har det i huvudet, och framför allt
älskar hon att hoppa!
Det är en lång väg att gå men vi ska allt klara det tillsammans <3




Blogg.se vill verkligen inte sammarbeta med mej, så jag kan inte
ladda upp någr mer bilder.. Menmen får ta det i nästa inlägg :)

Kram J


Kommentarer

Designen är gjord av:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0