Tävling Azora

Idag var det Azoras tur at åka till Karlskoga på tävling. Skulle starta 80cm clear round och 90cm. Hon va så duktig tycker jag, hon har verkligen blivit cool min snutta. Men hon hoppar ju som om det skulle va 120! Så ibland är jag ju inte riktigt med, och jag harat de! Känns lixom som att man förstör allt så nu ska jag träna min sits som bara den alltså! Det ser ju förjävligt ut! I 80 så va hon ganska fin men lite dåligt tryck i galoppen och därav fick vi 2 stopp på 3an och 1 stop på sista=hon var inte framme ordentligt för skänkeln. Hon hoppar ju hus så jag blir lite kastad ur sadeln och hinner inte riktigt komma tillbaks och rida innan nästa hinder. Så jag bestämde att vi skulle göra en omstart i 80 och stryka oss i 90. Det är ju bättre att få gå en runda på samma höjd när det inte gick så bra+ att hon hoppar så STORT! Den är jag nöjdare med även om vi fick 1 stopp på 3an igen och jag glömde vägen! Jisses vad dumt..Hon hade i alla fall mycket bättre galopp. Bara ta nya tag tills nästa gång och träna på!
Några kort  på min finaste<3



Kommentarer

Designen är gjord av:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0