Det är bara inte meningen

Pia träningen idag gick faktiskt riktigt bra! Azora var hyfsat fin..Gick emot skänkeln lite ibland men annars så va hon fin! Hoppade mycket muskelstärkande..som en "studs"serie men bom,räcke,bom,räcke,bom,räcke, bom sen en kombination kan man säga räcke, 3gs räcke, 4gs räcke. Sen en liten vattengrav..Bara en lite för att dom skulle vänja sig :) Sen lite andra övningar.
Men jag fick en läxa somjag verkligen måste träna på och skärpa till mig!! min högerhand är lite låst i själva språnget så det är ju absolut inte bra för Azora! Måste skärpa mig! Men det är inte så lätt för jag tänker inte ens på det...Så blir det för att jag är så spänd/stel och så i min rygg, så det är väl för att "skydda" den. Men ajabaja på mig!!

Nu till en mycket tråkigare del av dagen..Nmligen på hemvägen så började hon sparka i transporten (sto) -.-
Så bakskydden (transportskydden) åkte ner lite, vi har inga höga transportskydd utan lite lägre. Då blir hon ju så grymt irriterad och sparkar ännu mer så överluckan på transporten åker ner. Såklart får hon panik och bara sparkar å sparkar..Så vi inglade seriöst över hela vägen! Vi åkte självklart in på närmsta grusväg för att inte vara på en asfaktsväg och stannade till, då blev det ännu värre. Så fortsatte att åka en bit till för att vända och hoppas att bakluckan höll..När vi hittat en plats att vända på så stannade vi och lastade ut henne..Hela mattan va bara skit och båda hennes bakskor låg avtrampade...Fick lugna ner henne och sen räta till mattan, in med hästen och åka hemmåt igen. Kollade henne såklart i stallet och riktigt fina sår på båda haserna bak så det blir väl inge rida på ett tag nu. Kanske skritt som hon inte ha fått någon fraktur eller så..Men tanke på hur jävla hårt och mycket hon sparka!!!


fin hästtransport!!NOT sen är gummimattan delad på hälften men det syns inte på bilden...

Just nu känns det inte som det är någon mening med nått!

Kommentarer

Designen är gjord av:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0