It´s starts with one

Tänkte skriva lite om gårdagen...
För det första kom jag inte till skolan för det va såå mycket snö.
Så det blev en heldag här hemma istället..Och jag gjorde faktiskt
klart min Ledarskap och började lite på en svenska powerpoint
sen så städade jag rummet, dammsög mitt rum+övervåningen.
Red en härligt lång barbackatur på Robin och sen åkte vi vidare
till Västanby för att rida Entry (ponnyn jag rider in) och ett dressyrpass
på Azora. Full dag minst sagt!
Det gick faktiskt jättebra med Entry, det var första gången jag red själv på
honom. Men innan jag satt upp så gjortde vi löslongering för att få in lite ledarskap.
Han är ju en riktig pajas och tar det inte rikitgt på allvar. Plus att han och hans ägare
0är så fästa vid varandra så vi skule kolla hur det gick utan henne.. Det funkade
faktiskt superbra...när jag hade ridit honom i skrtt ett tag så travade vi faktiskt ett
lite.. Han va så duktig så men när jag skulle röraa lite på mig uppe på ryggen
(ta ut armarna, en i taget såklart) då blev han super rädd och "stack" iväg.
Lilla plutten han blev verkligen jätterädd.. Så jag ska rida honom idag och imorgon
också. Så nu vet vi ju exakt vad vi ska träna på :)

Jussde jag hämtade ut min dressyrsadel... Gud jag är verkligen jättenöjd!
Super :D


Här är Flying Entry och hans ägare Barbro.


Bates Caprilli dressyr :D

Kommentarer

Designen är gjord av:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0