óne of this days

Glömde bort och blogga igår :O Det är ju inte så att jag inte har tid utan glömde helt bort det!
Jag kommer ha ganska mycket tid nu framöver men det orkar jag inte skriva i det här inlägget :)

Igår så jobbade jag och Anneli Frida på banan igen och hon vaså duktig! Det regnade ett tag under "passet" som är ca 10 minuter ;) Behöver inte vara längre med en unghäst..Samma jobb som i måndags "tömkörde" lite till att börja med för att hon ska vänjas med lite tryck i munnen. Sen låg jag på henne och vi gick runt. Jag blir så glad att hon verkligen har gått framåt så pass mycket sen vi köpte henne! Hon har verkligen utvecklats.
Från att inte kunna så på gången och lyfta alla hovar till att bli skodd, ha sadel/träns, täcke, stå på gången, bli "opererad" i hoven, ha easy boot (plast sko på hennes hov som hon fick spiktramp i), ligga på och hon är sååå mycket bättre att jobba på backen. Förut gick det inte att longera henne och hon skulle bråka, nu bara går hon :) Det är små saker men det blir ganska mycket i helheten:) Jag är i alla fall jättestolt över henne:)

Blider från igår.


hon upskattade inte regnet och ville gå in så hon blev lite putt när jag tvingade henne och jobba ;)


Hon får vila idag idag, det får Azora med för vi hade ute en tjej igår som lossade på spänningar så då skulle hon vila idag. Får se om anneli hinner hem i tid imorgon så kanske vi hinner jobba Frida då :)

Kommentarer

Designen är gjord av:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0